Överlevnads påhitt ^^

Det började i vintras med att min mamma lurade mig att börja virka en liten mus, som jag sen vart otroligt ovänner med så hon fick sy ihop den själv!
Av kärlekens mamma fick jag boken Virka amigurumi som Mia Bengtsson skapat o det var där det på riktigt började
Jag är ju kanske världens mest bortskämda lyxunge, eftersom min mamma är en garnhäxa o jag får plocka garner Hejvilt ur hennes sortiment ^^

När jag mådde som sämst o var totalt borttappad i ett svarthål, började små färgglada nystan krypa in o kreativiteten började vakna till liv...


denna lilla maskot virkade jag till o pyslade ihop en morgon/förmiddag på jobbet


efter ett nytt besök hos garnhäxans butik började denna filur få liv

helt färdig o redo att flytta hem till garnhäxan uppe i skogarna
(med världens finaste Älskling i bakrunden^^)


kanin började få liv strax innan påsk, med lite miss i planeringen...
restgarnet jag hade kvar sen jag virkade mormorsrutor tog slut när sista örat skulle
knåpas ihop... så det fick en ljusare nyans ^^


sen kröp latmasken in en ljus morgon på jobbet o jag började göra minitårtor ^^

som vart perfekta nyckelringar

Jag har okynnes snusat som aldrig förr o virkat mig lycklig
Fått ordning på livet o den lilla flickan som bär på den störstaste av sorg tack vare världens bästaste bästa Nina!!!
Som jag har mediterat med sen i början av februari <3


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Glad för din skull.

Kram

2010-05-13 @ 21:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0