Mensvärk är det ingen som har dött av ^^

Så den var mer än välkommen i dag när den började smyga sig på
Har dock varit rätt liggande hela dagen just av den anledningen
Men lyckades för en stund sen ta mig upp o krypa ner i badkaret
Halleluja för badkar ^^

Jag håller faktiskt på o läker ihop här :D
Åhh har inte haft någon som hellst feber alls i dag :D

Dagens dokumentation av mina Koppor framställer mig i det blekaste laget för jag lära ha blixten på...







Jag tycker ju nästan de börjar bli riktigt fiiina nu ^^

Men oj!!!
Nu Börjar Glamour o mormor ringer när det är slut o ska höra hur det är med mig o samtala kring dagens program ;)

*Kärleksfulla läkande Pussar o kramar från den Prickiga tre trappor upp*

Kommentarer
Postat av: Ms Sunshine

Skönt att det börjar bli bättre nu, söt =) Vart orolig där ett tag för dig.



Kärlek, pussar och bamsekramar <3

2008-12-16 @ 22:19:14
URL: http://cherrytreelane.blogg.se/
Postat av: Ms Sunshine

Hey sweety!



Mysigt med bakning =) när jag gör cupcakes så brukar jag använda mig av vanligt muffinsrecept/sockerkaka som jag häller upp i pappersformar. Ett tips är att använda sig av en sån där plåtform till muffins som man lägger ner en pappersform i varje hål och detta gör så muffinsen blir mer runt och bulliga och inte platta.

Ett grymt (och härligt sött) recept på frosting/glassyr som man klär muffinsen med kommer här:



100 g Philadelphiaost

60 g mjukt smör

300 g (1pkt) florsocker med chokladsmak



Sen lägger du till vilken smak du vill ha, t.ex. vaniljsocker, oboy, citron m.m. Häll i karamellfärg i frostingen så blir det extra fint :) Man kan även ovan på det ha strössel. Och jag vet inte hur utbudet är i Hudik men här nere i Gbg finns det mängder med olika former och färger på strössel från märket Santa Maria i mataffären.



Hoppas det gav lite inspiration och att ni får det superkul när ni bakar! =)

Stor kram till dig, Neo och bror!

2008-12-17 @ 19:05:37
URL: http://cherrytreelane.blogg.se/
Postat av: Ms Sunshine

Åh, måste tillägga!: muffinsen måste hunnit kallna innan du lägger på frostingen - annars smälter den fort =P Varning från egna klantiga erfarenheter haha!



Kram kram

2008-12-17 @ 19:07:03
URL: http://cherrytreelane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0